Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Digitala kontoret

Gör din vardag enklare - ha kontoret med dig överallt

Förenkla din vardag med vårt digitala verktyg Ahlsell Office för hela projektet. Du får full kontroll på intäkter, kostnader och nedlagda timmar – var du än befinner dig. Ahlsell Office är ett helt webbaserat administrativt verktyg som hjälper hantverkare att hantera arbetsorder, egenkontroller, dokumentation, projektredovisning och fakturering. Verktyget är både enkelt och användarvänligt, sparar tid och gör vardagarna enklare. Du väljer dessutom själv var du arbetar, via mobil, surfplatta eller dator.

digital-office-teaser-834x630.jpg

Håll koll på projekt, entreprenad,
service och installation

För dig som löpande vill ha kontroll på intäkter, kostnader och nedlagda timmar på order finns nu projektredovisning med projektanalys.

Prova Ahlsell Office

  • I startavgiften ingår en uppkopplad genomgång/utbildning på ca 1,5 timmar.
  • Startavgift 2590 kr.
  • Månadsavgift 376 kr per månad.
  • Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar.
  • Fri support om du behöver hjälp.

Smarta funktioner i Ahlsell Office

Ahlsell Office hjälper dig att hantera arbetsorder från kalkyl till fakturering.

Förenkla din vardag

  • All administration på ett och samma ställe
  • Helt integrerad med Ahlsells webbutik
  • Automatisk prisuppdatering från Ahlsell och andra grossister
  • Automatisk uppdatering och säkerhetskopiering
  • Faktura elektroniskt via mejl eller tjänst, direkt i mobilen
  • Ingen installation eller utbildning behövs
  • Jobba var du vill på mobil, surfplatta eller dator

Mobilt och enkelt

  • EDI-följesedlar och leverantörsfakturor från Ahlsell och andra grossister läggs automatiskt in på arbetsordern
  • Integrerad tidsregistrering med automatiskt fakturaunderlag
  • Digital offerthantering med rothantering och godkännande med Bank-id.
  • Projekt med anbuds- och ÄTA-hantering
  • Inbyggd egenkontroll och dokumenthantering
  • Kopplar ritningar och bilder till arbetsorder
  • Tidplanera order direkt på montörer

Digitala kopplingar

  • EDI-fakturor från leverantör automatiskt in i leverantörs reskontran
  • Integrerad bokföringsmodul med automatisk momsrapport
  • Möjlighet till bokföringstjänster och lönekörningar
  • Integrerad med Fortnox, BL (Björn Lundén), Visma Economics.

Beställ Ahlsell Office eller fyll i en intresseanmälan.


 

Med Ahlsell Office flyter vardagen lite smidigare

 

Sedan 2016 är PNL Installation uppkopplade mot Ahlsell Office. Det smarta administrationsverktyget finns med som en ständig följeslagare och gör vardagen både enklare och smidigare för alla företagets medarbetare. Installatörerna på PNL Installation registrerar numera sina arbetsordrar direkt i sina mobiler eller surfplattor. Ordern kommer upp direkt och det är lätt att föra in både material och timmar. Det gör att PNL Installation numera har ännu bättre kontroll på materialet som registreras löpande med rätt pris.

Webbutiken ligger en knapptryckning bort och de slipper hantera prislistor då dessa ingår i Ahlsell Office. Vid besök i någon av Ahlsells fysiska butiker registrerar installatörerna sina inköp med hjälp av en scanner. Deras nedlagda tid i projekten genererar automatiskt en debitering på respektive order.

 

– EDI-kopplingen gör stor nytta. Vi har ganska stora projekt och då är det tidskrävande att lägga in material för hand. Faktum är att jag inte riktigt förstår hur vi löste detta innan vi hade Ahlsell Office, konstaterar Ulrika Lager som är ekonomiansvarig och jobbar med företagets fakturering.


Här hittar du fler smarta tjänster

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript