2018-04-05

Inbjudan till Ahlsells Q1-presentation 2018

Ahlsell, den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter, publicerar rapporten för det första kvartalet 2018 den 27 april klockan 07:30.

Klockan 10:00 samma dag hålls en webbsänd telefonkonferens där VD och koncernchef Johan Nilsson tillsammans med CFO Kennet Göransson presenterar rapporten. Presentationen genomförs på engelska och går att följa både på webben eller via telefon.

Länk till webbsändning:

Telefonnummer till telefonkonferensen:
SE 08 5055 6453
UK: +44 203 008 9811
US: +1 855 831 5944

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Ahlsells hemsida under sektionen ”Investerare/rapporter och presentationer” cirka en timme innan telefonkonferensen börjar.

08 685 59 24, karin.larsson@ahlsell.se

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 27 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 500 medarbetare, över 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Pressmeddelande, 5 april 2018