2008-06-27

Johan Nilsson - ny VD Ahlsell Sverige AB

I syfte att stärka ledningsfunktionen inom Ahlsellkoncernen har Johan Nilsson anställts som VD för att driva och utveckla den svenska verksamheten.

Johan Nilsson, 47 år, tillträder tjänsten som VD för Ahlsell Sverige AB med beräknad start den 15 augusti.

För närvarande är Johan Nilsson CCO inom Sanitec-gruppen, en av Europas ledande aktörer inom badrumsprodukter, och var dessförinnan VD för IFÖ Sanitär och IDO som är Sanitecs bolag i Norden.

- Det är glädjande att vi lyckats knyta en så väletablerad och kunnig person till Ahlsell-koncernen som Johan. Med Johans 15 år inom nordisk och europeisk VVS-handel ökar vi vår kompetens inom koncernledningen inom flera viktiga områden, säger Ahlsells VD och koncernchef Göran Näsholm. Sverige är vår viktigaste och största delmarknad med över 12 miljarder SEK i omsättning. Med denna organisatoriska förändring, där jag släpper det operationella ansvaret för Sverige, kan mer fokus läggas på övriga verksamheter och förbättringar av dessa, avslutar Göran Näsholm.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Göran Näsholm, VD och koncernchef, på telefonnummer 0708-23 71 00.