2018-05-23

Dags för invigning av Ahlsells nya butik i Hudiksvall

Den 4 juni slår Ahlsell upp dörrarna till sin nya fullsortimentsbutik som är strategiskt belägen vid den norra infarten till Hudiksvall. Den nya butiken blir mer ändamålsenlig och kommer att tillhandahålla ett bredare sortiment än den nuvarande som i och med flytten kommer att läggas ner.

Ahlsell tror på Hudiksvall som under de senaste åren haft en stark tillväxt både inom bygg- och industrisektorn. Därför väljer man nu att flytta till en ny, större butik i syfte att kunna serva kunderna på ett ännu bättre sätt.

- I och med flytten växer vi inom alla segment och har laddat upp med ett väl genomtänkt sortiment som kommer att passa våra kunder väldigt bra. Jag vill också lyfta fram våra kompetenta medarbetare där de flesta har över 30 års branscherfarenhet, säger butikschef Alexander Björklund.

Butiken omfattar 2 520 kvadratmeter och har ett mycket centralt och lättillgängligt läge vid den norra infarten till Hudiksvall. Den 11 000 kvadratmeter stora asfalterade utegården gör det enkelt att röra sig på området och att lasta varor. Här ryms 47 parkeringsplatser varav några är försedda med laddstolpar.

Den nybyggda butiken är utformad enligt Ahlsells uppskattade butikskoncept med tydlig skyltning och exponering av varorna. Antalet artiklar är större och butiken har bland annat fått ett utökat industrisortiment med Verktyg och Personligt skydd samt ett bredare sortiment inom Bygg med infästning.

- Vi ser fram emot invigningen och att kunna underlätta vardagen för våra nya och befintliga kunder i expansiva Hudiksvall, säger Peter Skoglund, regionchef på Ahlsell.

Den nya butikens adress är Utängsvägen 6, 824 34 Hudiksvall.

Peter Skoglund, regionchef Nedre Norrland, 0702-571 333, peter.skoglund@ahlsell.se

Ahlsell Sverige är den ledande distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Företagets kundlöfte ”Ahlsell gör det enklare att vara proffs” uppfylls genom ett unikt erbjudande som omfattar över en miljon artiklar och lösningar. Ahlsell Sverige, med drygt 3 000 medarbetare, över 100 butiker och ett centrallager i Hallsberg, är ett affärsområde inom Ahlsell-koncernen som är noterad på Nasdaq Stockholm.