2011-02-16

Samarbetsavtal Ahlsell - Hitachi

Ahlsell, Division Kyl, har träffat ett avtal med Hitachi om distribution av deras program av Luftkonditionering och Värmepumpar i Sverige.

Avtalet innebär att Ahlsell med omedelbar verkan börjar marknadsföra Hitachis Luft/Luft och Luft/Vatten värmepumpar. Från och med 1 februari 2012 marknadsför Ahlsell hela Hitachis produktprogram.

Med detta tillskott har Ahlsell Sveriges i särklass bästa och bredaste produktprogram inom Luftkonditionering och Värmepumpar, med starka varumärken som Hitachi, Sanyo och Innova.

För frågor om detta kontakta Johan Björn, Divisionschef Kyl,
011-213794 eller Billy Jernberg, Affärsområdeschef Kyl, 08-7757731.

Bildtext:
Pierre Milz, Sales Director Hitachi och Billy Jernberg, Affärsområdeschef Kyl Ahlsell AB.

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner och Kyl. Koncernen har en årlig omsättning om ca 20 miljarder SEK och ca 4 500 anställda.