2011-10-04

Ahlsell köper Elgross'n i Norr AB med verksamhet i Umeå

Elgross'n i Norr AB är ett lokalt grossistföretag som säljer ett brett sortiment av elartiklar inom automation, belysning och installation. Företaget omsätter ca 20 MSEK.

Elgrossistmarknaden är ett område som Ahlsell satsar brett inom. Organisationen har förstärkts för att bättre svara upp mot kundkrav inom installation, industri och infrastruktur.

Förvärvet av Elgross'n i Norr AB stärker vår position och profil i Västerbotten och kompletterar förvärvet av Nea Elmateriel AB som gjordes i september.

Frågor med anledning av denna information besvaras av Göran Näsholm, koncernchef, telefonnummer 0708-23 71 00, e-post goran.nasholm@ahlsell.se.

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner och Kyl. Koncernen har en årlig omsättning om ca 20 miljarder SEK och ca 4 500 anställda.