Malin Brant-Lundin rekryteras för att ytterligare stärka Ahlsells varumärke, kommunikation och hållbarhetsprofil i en expansiv fas.
Malin Brant-Lundin tillträder den 1 oktober som ny Director Marketing & Communication för Ahlsell Sverige AB, med övergripande ansvar för varumärke, marknadsföring, kommunikation och hållbarhet. Hon kommer att rapportera till vd för Ahlsell Sverige och ingå i den svenska ledningsgruppen.
– Jag har länge varit imponerad av Ahlsell som företag med sin starka position på marknaden, sin långa historia och inte minst sin tydliga ambition att bidra till ett mer hållbart samhälle. Kombinationen av hållbarhet, digitalisering och lönsam tillväxt ligger helt i linje med mina egna drivkrafter. Det känns otroligt inspirerande att nu få vara med och utveckla ett av Nordens mest välkända B2B-varumärken framåt, säger Malin Brant-Lundin.
Malin kommer närmast från SEB, där hon är Group Head of Talent Management och haft det globala ansvaret för employer branding. Hon har haft en nyckelroll i att utveckla både strategi och organisation, med starka resultat både internt och externt.
– Vi är glada att välkomna Malin till Ahlsell. I takt med att vi bygger en mer kundfokuserad och digital marknadsorganisation får hon en viktig roll i att stärka vårt varumärke och öka vår synlighet. Med bred erfarenhet från internationella B2B-bolag och en stark förståelse för hur hållbarhet formar framtidens affärer, har Malin precis den kompetens vi behöver för att möta kunderna där de är och samtidigt bli ännu tydligare i vilka vi är och vad vi erbjuder, säger Mikael Sundström, vd Ahlsell Sverige.
Malin har en magisterexamen i ekonomi med inriktning mot marknadsföring från Uppsala universitet. Hon har över 20 års erfarenhet av att leda och utveckla kommunikation och marknadsföring i både stora globala bolag och komplexa matrisorganisationer. Innan SEB har hon haft flera ledande roller inom marknad, kommunikation och digitalisering i bolag som Schneider Electric, KONE och Siemens med särskilt fokus på digitalisering, förändringsledning och affärsdriven kommunikation.
– Jag ser verkligen fram emot att lära känna verksamheten och kollegorna i Ahlsell samt tillsammans med teamet fortsätta bygga ett starkt, relevant och differentierat varumärke – både för kunder, medarbetare och samhället i stort, avslutar Malin.
För ytterligare information kontakta:
Mikael Sundström, vd Ahlsell Sverige
mikael.sundstrom@ahlsell.se
Om Ahlsell
Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass vill vi bidra i byggandet av ett mer hållbart samhälle.
Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, nästan 8000 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs. För mer information besök ahlsell.se