2017-08-23

Ahlsell upprättar program för företagscertifikat

Pressmeddelande Stockholm den 23 augusti 2017

Ahlsell AB upprättar program för företagscertifikat med ett rambelopp på 2,5 miljarder kronor. Inledningsvis avses endast en del av programmet att emitteras och det kan komma att emitteras i både SEK och EUR.

”Det primära syftet med programmet är att refinansiera delar av befintliga lån samt att diversifiera lånestrukturen”, säger Kennet Göransson, CFO.

Löptiden på utfärdade företagscertifikat kommer att vara kortare än ett år. Arrangör och ”issuing and paying agent” (IPA) för programmet är SEB och emissionsinstitut är SEB, Danske Bank, DNB och Nordea.

Karin Larsson, Chef för IR och Extern kommunikation
+46 72 597 86 05, Karin.larsson@ahlsell.se

Kennet Göransson, Ekonomidirektör
+46 70 621 12 94, Kennet.goransson@ahlsell.se

Ahlsell AB (publ), noterat på Nasdaq Stockholm, är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Vårt unika erbjudande omfattar över en miljon artiklar och lösningar. Vi omsätter cirka 26 miljarder SEK och 97 procent av intäkterna kommer från våra tre huvudmarknader Sverige, Norge och Finland. Med cirka 5 000 medarbetare, över 200 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.