2013-09-02

Ahlsell köper fristående ProffPartner återförsäljare i Bergen

I samband med att Ahlsell genomför förvärvet av ProffPartner As från Jernia förvärvas också ProffPartner-verksamheten som funnits inom Låsgruppen Wilhelm Nilsen i Bergen. Verksamheten i Bergen har tre etableringar och omsätter ca 45 MNOK. Bergen är med en stark koppling till offshoreindustrin en intressant marknad med goda tillväxtmöjligheter. Förvärvet i Bergen stärker Ahlsells position och profil i regionen och stödjer Ahlsells ambition att vara det ledande tekniska handelsbolaget med försäljning av installationsprodukter, verktyg och personlig skyddsutrustning till professionella kunder. Förvärvet är koncernens femte i år. Sammantaget uppgår den förvärvade omsättningen till ca 1,400 MSEK. Vi ser fortsatt goda möjligheter att köpa verksamheter som kompletterar våra existerande, säger Göran Näsholm, koncernchef för Ahlsell AB. Frågor med anledning av denna information besvaras av Göran Näsholm, koncernchef, telefonnummer 0708-23 71 00, e-post goran.nasholm@ahlsell.se.