2014-02-10

Ahlsell utser ny styrelseledamot

Terje R. Venold har utsett till ny medlem av Ahlsell-koncernens styrelse. Terje arbetade från 1981 inom den norska byggkoncernen Veidekke, där han under åren 1989 till 2013 var dess koncernchef. Med sin breda erfarenhet av nordisk byggindustri kommer Terje att positivt bidra med ny kunskap i styrelsearbetet inom Ahlsell. Vi är glada att vi lyckats attrahera en så välrenommerade person som Terje till vårt bolag, säger koncernchef Göran Näsholm i en kommentar.

Ahlsell är ett stort och spännande företag som under de senaste åren vuxit substantiellt i Norge. Fortsatt lönsam tillväxt i Norge står högt på bolagets agenda. Jag tror att jag kan bidra till att säkerställa den ambitionen generellt, och kanske specifikt i Norge, säger Terje i en kommentar.

Frågor med anledning av denna information besvaras av Göran Näsholm, koncernchef, telefonnummer 0708-23 71 00, e-post goran.nasholm@ahlsell.se.

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner, med verksamhet även i Baltikum och Ryssland. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El och Verktyg & Maskiner. Koncernen har en årlig omsättning om ca 21 miljarder SEK och ca 4 800 anställda.