Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Med Ahlsell Office flyter vardagen lite smidigare

2019-12-10

Sedan 2016 är PNL Installation uppkopplade mot Ahlsell Office. Det smarta administrationsverktyget finns med som en ständig följeslagare och gör vardagen både enklare och smidigare för alla företagets medarbetare. Inte minst för Ulrika Lager som är ekonomiansvarig och jobbar med företagets fakturering.

På bilden ovan: Ulrika Lager, ekonomiansvarig på PNL Installation.

PNL Installation har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och vuxit från två till dagens femton medarbetare. Uppdragen varierar liksom kundernas önskemål och behov. Fokus ligger dock alltid på att leverera rätt kompetens och smarta lösningar kring den senaste tekniken när det gäller elinstallationer, intelligenta fastigheter, AV-teknik, elbilsladdare, nätverk och fiber.

Skräddarsytt med användbara funktioner för hantverksföretag

I takt med att företaget har vuxit med både medarbetare och antal uppdrag har även trycket på ekonomiavdelningen ökat. Det märker Ulrika Lager som är ekonomiansvarig och bland annat ansvarar för administrationen av företagets fakturor.

– Vi skaffade Ahlsell Office på inrådan av vår säljare på Ahlsell som tyckte att vi skulle testa verktyget. Jag gillar upplägget eftersom Ahlsell Office är skräddarsytt för vår typ av verksamhet. Det märks att man har tänkt till kring vilka funktioner vi verkligen har nytta av. Dessutom är det prisvärt med en rimlig månadskostnad och bindningstid, säger Ulrika Lager.

Installatörerna på PNL Installation registrerar numera sina arbetsordrar direkt i sina mobiler eller surfplattor. Ordern kommer upp direkt och det är lätt att föra in både material och timmar. Det gör att PNL Installation numera har ännu bättre kontroll på materialet som registreras löpande med rätt pris. Webbutiken ligger en knapptryckning bort och de slipper hantera prislistor då dessa ingår i Ahlsell Office. Vid besök i någon av Ahlsells fysiska butiker registrerar installatörerna sina inköp med hjälp av en scanner. Deras nedlagda tid i projekten genererar automatiskt en debitering på respektive order.

– EDI-kopplingen gör stor nytta. Vi har ganska stora projekt och då är det tidskrävande att lägga in material för hand. Faktum är att jag inte riktigt förstår hur vi löste detta innan vi hade Ahlsell Office, konstaterar Ulrika Lager.

Snabb, smidig och personlig support

När ett projekt är slutfört genererar Ahlsell Office automatiskt en faktura som kan skickas direkt till kunden. Med tanke på att Ulrika Lager hanterar ett hundratal fakturor i veckan är det skönt att ha all administration kring dessa samlad på ett och samma ställe.

– Ahlsell Office sparar mycket tid, men det jag uppskattar mest är ändå supporten. Jag får hjälp snabbt och de jobbar stenhårt för att lösa eventuella problem. Servicen är verkligen personlig och det känns nästan som att ringa en kompis, avslutar Ulrika Lager.

Andreas Högman är utesäljare El och utgår från Ahlsells regionkontor i Mölndal. Hans erfarenhet är att kunderna uppskattar Ahlsell Office eftersom det hjälper dem att frigöra produktiv tid och arbeta mer effektivt.

– Tid är pengar och med hjälp av Ahlsell Office hjälper vi våra kunder att få vardagen att flyta lite smidigare. Det känns bra att kunna erbjuda en tjänst som gör att mina kunder kan lägga mindre tid på administration och mer tid på sina uppdrag.

 

Mer läsning om administrationsverktyget Ahlsell Office

Digitala Kontoret - Ahlsell Office

Tjänster

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript