2011-03-01

Ahlsell köper Cento Kullager

Ahlsell Sverige AB köper Cento Kullager i Norrköping AB med verksamheter i Norrköping och Linköping.

Cento är återförsäljare av kullager, transmissionsutrustning och industriförnödenheter. Företaget omsätter drygt 10 MSEK med god lönsamhet och har sex anställda.

Kullager och transmissionsutrustning är sortiment där Ahlsell ser goda tillväxtmöjligheter och där vi utökat vår centrala lagerhållning, säger Göran Näsholm, koncernchef för Ahlsell AB.

För ytterligare information vänligen kontakta Göran Näsholm, koncernchef, telefonnummer 08-685 70 48, e-post goran.nasholm@ahlsell.se.

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner och Kyl. Koncernen har en årlig omsättning om ca 20 miljarder SEK och ca 4 500 anställda. www.ahlsell.se.