2017-11-02

Ahlsell ökar tillgängligheten i Lund med en ny butik på Väster

Nu växer Ahlsells butiksnät i den expansiva Öresundsregionen. Byggnationen av en ny butik på Väster i Lund är inne i slutfasen och invigningen är planerad till den 13 november i år.

Den nybyggda butiken i Lund kommer att omfatta cirka 2 000 kvadratmeter och har ett mycket bra läge med goda parkeringsmöjligheter. Det blir en fullsortimentsbutik där vi satsar lite extra på VVS både vad det gäller kompetens och material. Butiken kommer att utformas enligt Ahlsells butikskoncept vilket innebär tydlig skyltning och exponering av varorna.

– Vi är glada över att kunna förbättra tillgängligheten för våra kunder genom ytterligare en butik på andra sidan Lund, säger Niclas Dahlberg, regionchef på Ahlsell som ser fram mot den stundande öppningen. Dessutom kommer vi att erbjuda ett bredare sortiment där vi satsar lite extra på VVS.

Den nya butikens adress är Annedalsvägen 7B, 227 64 Lund.

För ytterligare information kontakta Niclas Dahlberg, regionchef 0730-466 920, niclas.dahlberg@ahlsell.se

Ahlsell Sverige är den ledande distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Företagets kundlöfte ”Ahlsell gör det enklare att vara proffs” uppfylls genom ett unikt erbjudande som omfattar över en miljon artiklar och lösningar. Ahlsell Sverige, med drygt 3 000 medarbetare, över 100 butiker och ett centrallager i Hallsberg, är ett affärsområde inom Ahlsell-koncernen som är noterad på Nasdaq Stockholm.