2018-06-20

Inbjudan till Ahlsells kapitalmarknadsdag

Ahlsell, den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter, inbjuder till en kapitalmarknadsdag för institutionella investerare, analytiker och finansiell media den 4 september 2018. Kapitalmarknadsdagen kommer att hållas i Stockholm och genomföras på engelska.

Dagen börjar vid lunchtid och avslutas med en middag på kvällen. Under kapitalmarknadsdagen kommer Johan Nilsson, VD, Kennet Göransson, Ekonomidirektör, och andra medlemmar ur koncernledningen att presentera Ahlsells strategi för lönsam tillväxt. Dagen omfattar teman som marknadsexponering och motståndskraft, lönsamhetsutveckling, organiska tillväxtinitiativ på våra huvudmarknader samt ett djupdyk inom förvärvsstrategin.

Vänligen registrera din närvaro senast den 24 augusti via denna länk: www.ahlsell.com/cmd2018. Observera att antalet deltagare är begränsat och att institutionella investerare, analytiker och finansiell media prioriteras.

08 685 59 24, karin.larsson@ahlsell.se

Petra Aldén, Senior Executive Assistant
+468 685 70 68, petra.alden@ahlsell.se

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 28 miljarder SEK och de tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 600 medarbetare, över 230 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!