2018-01-29

Förvärvet av Bekken & Strøm har godkänts av norska konkurrensmyndigheten

I december ingick Ahlsell AS avtal om att förvärva Bekken & Strøm AS, en ledande norsk återförsäljare inom arbetskläder och personlig skyddsutrustning. Den norska konkurrensmyndigheten har nu meddelat att förvärvet godkänns. Tillträde beräknas ske i början av februari 2018.

Bekken & Strøm är en av Norges största återförsäljare inom arbetskläder, skyddsutrustning, arbetsskor och profilkläder. Företagets huvudkontor och centrallager ligger i Gjøvik och butiker finns i Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Gjøvik, Sandefjord, Mo i Rana och Stryn. Företaget omsätter årligen cirka 400 MNOK och har cirka 160 anställda.

Karin Larsson, Chef för IR och extern kommunikation
08 685 59 24, Karin.Larsson@ahlsell.se

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 27 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 500 medarbetare, över 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!