2019-12-19

Ahlsell förvärvar Arbetsklädshuset AB

Ahlsell har tecknat avtal om att förvärva Arbetsklädshuset AB, i dagligt tal AKH, en svensk distributör av arbetskläder och personligt skydd. Företaget har 20 anställda och omsätter cirka 70 MSEK årligen.

AKH är ett anrikt företag som grundades 1889. AKH erbjuder ett kvalitetssortiment inom arbetskläder, profilkläder, skor och personligt skydd. AKH har fyra butiker; i Uppsala, Västerås, Bromma och Hammarby Sjöstad.

AKH kommer att ingå i Ahlsell Workwear, AWW.

Tillträde av förvärvet är planerat att ske under februari 2020.

Johan Nilsson, Koncernchef Ahlsell AB, tel. 08-685 70 00.

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 31 miljarder SEK och de tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!