2018-02-14

Ahlsell ökar tillgängligheten i Göteborg med ny butik i expansiva Biskopsgården

Just nu pågår inflyttningen i Ahlsells nya butik i Biskopsgården på västra Hisingen i Göteborg. Det blir Ahlsells 105:e butik i Sverige. Invigningen sker den 15 mars 2018.

Ahlsells butiksnät för professionella yrkeskunder fortsätter att växa och i dag har företaget över 200 butiker i Norden. Den nybyggda butiken i Biskopsgårdens industriområde på Hisingen kommer att omfatta cirka 1 400 kvadratmeter och blir Ahlsells 105:e butik i Sverige.

– Göteborg växer och därför stärker vi nu vår position för att kunna tillhandahålla hög service till våra kunder, säger butikschef Angelica Leksell. Med den nya butiken kommer vi att täcka in högintressanta områden som Lindholmen, Eriksberg, Torslanda och Hönö/Öckerö. Närheten till hamnen, och de stora fastighetsbestånden talar också för placeringen i Biskopsgården.

Den nybyggda butiken utformas enligt Ahlsells uppskattade butikskoncept och kommer att erbjuda ett brett utbud inom VVS, El, VA/Bygg, Förnödenheter, Verktyg & Maskiner och Personligt skydd samt kvalificerad rådgivning.

– Det geografiska läget vid väg 155 är perfekt och gör det enklare för våra kunder att göra sina inköp hos oss, avslutar Angelica Leksell som tillsammans med sina medarbetare ser fram emot invigningen i mars.

Den nya butikens adress är Ovädersgatan 12, 418 34 Göteborg.

Magnus Häggström, Försäljningschef Butik Region Väst, 031-834 816, magnus.haggstrom@ahlsell.se

Ahlsell Sverige är den ledande distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Företagets kundlöfte ”Ahlsell gör det enklare att vara proffs” uppfylls genom ett unikt erbjudande som omfattar över en miljon artiklar och lösningar. Ahlsell Sverige, med drygt 3 000 medarbetare, över 100 butiker och ett centrallager i Hallsberg, är ett affärsområde inom Ahlsell-koncernen som är noterad på Nasdaq Stockholm.