2018-08-27

Många kundfördelar när Ahlsell expanderar och flyttar till ny butik i Hässleholm

Den 17 september slår Ahlsell i Hässleholm upp dörrarna till en nybyggd, större och mer lättillgänglig butik som även kommer att erbjuda ett utökat sortiment inom VA och Bygg.

Knutpunkten Hässleholm är en expansiv kommun där både nya bostäder och byggnationen av en tågdepå i Kärråkra medför affärer för näringslivet i allmänhet och Ahlsell i synnerhet.

- Verksamheten går bra vilket gör att det känns roligt att kunna flytta in i större och mer ändamålsenliga lokaler. Även parkeringsytan blir större med bättre tillgänglighet för både servicetransporter och lastbilar, säger Magnus Carlsson som är butikschef och ser fram emot flytten tillsammans med sina 15 medarbetare.

Den nya lokalen är på 1 700 kvadratmeter och optimerad för Ahlsells verksamhet. Innesäljarnas kontor vetter ut mot butiken vilket förbättrar samspelet mellan kund, butik och säljavdelning. Den rymliga utegården har ett skärmtak som ger goda lagringsmöjligheter och öppnar upp för ett både större och bredare sortiment inom framförallt VA och Bygg.

- Butiken utformas enligt Ahlsells uppskattade butikskoncept med tydlig skyltning och exponering av varorna Butikens läge är definitivt ett av de bästa i Hässleholm. Den ligger på samma gata som den nuvarande som i och med flytten kommer att stänga, säger Martin Hafskjär, chef säljsupport region Syd.

Den nya butikens adress är Industrigatan 7, 281 41Hässleholm

Niclas Dahlberg, regionchef 0730-466 920, niclas.dahlberg@ahlsell.se

Ahlsell Sverige är den ledande distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Företagets kundlöfte ”Ahlsell gör det enklare att vara proffs” uppfylls genom ett unikt erbjudande som omfattar över en miljon artiklar och lösningar. Ahlsell Sverige, med drygt 3 000 medarbetare, över 100 butiker och ett centrallager i Hallsberg, är ett affärsområde inom Ahlsell-koncernen som är noterad på Nasdaq Stockholm.