2019-02-18

Ahlsell AB (publ) ansöker om avnotering och kallar till extra bolagsstämma

Quimper AB, som CVC Fonder indirekt har, eller kommer att, investera i (”Quimper”), förklarade det offentliga uppköpserbjudandet avseende Ahlsell AB (publ) (”Ahlsell”) ovillkorat den 13 februari 2019. Quimper kontrollerar mer än 90 procent av aktierna i Ahlsell och har påkallat tvångsinlösen avseende resterande aktier i bolaget.

Styrelsen för Ahlsell har idag, på begäran av Quimper, fattat beslut om att ansöka om avnotering av bolagets aktier från Nasdaq Stockholm. Sista dag för handel i bolagets aktier vid Nasdaq Stockholm kommer att meddelas snarast efter att bolaget erhållit bekräftelse från Nasdaq Stockholm.

Styrelsen för Ahlsell har vidare idag på begäran av Quimper kallat till extra bolagsstämma att hållas den 25 mars 2019 för bland annat val av styrelse.

08 685 59 24, karin.larsson@ahlsell.se

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 31 miljarder SEK och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Pressmeddelande, 18 februari 2019