2010-03-19

Ahlsell expanderar i Hallsberg

Expansionen omfattar utbyggnad av befintliga lokaler med cirka 8.000 m2 samt markköp uppgående till 55.000 m2. Byggnationen förväntas starta inom kort och avslutas under hösten 2010. Byggnaden kommer därmed att uppgå till cirka 68.000 m2 med 240.000 m2 tillhörande yta för utomhuslagring och är Nordeuropas största i sitt slag.

Detta projekt initierades redan under 2008, men lades på is med tanke på den besvärliga och osäkra marknadssituation som då inleddes. Vi känner i dag att vi närmar oss en vändning konjunkturellt och vill därför stå väl rustade logistikmässigt för att säkerställa vår marknadsledande position säger Göran Näsholm, koncernchef för Ahlsell AB.

För ytterligare information vänligen kontakta Göran Näsholm, koncernchef, telefonnummer 0708-23 71 00, e-post goran.nasholm@ahlsell.se.

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner, Kyl och GDS (Gör det själv). Koncernen har en årlig omsättning om ca 20 miljarder SEK och ca 4 500 anställda.