2017-09-11

Ahlsell öppnar ny butik på expansiva Värmdö

Just nu pågår byggnationen av Ahlsells nya butik i Mölnviks handelsområde på Värmdö.

Butiken utformas enligt Ahlsells uppskattade koncept fullsortimentsbutik vilket innebär att professionella kunder hittar allt de behöver under ett tak. Kunderna kommer att mötas av kunnig personal, välfyllda hyllor och en stor parkering.

- Kunderna kan förvänta sig ett brett utbud inom VVS, El, VA/Bygg, Förnödenheter, Verktyg & Maskiner och Personligt skydd samt kvalificerad rådgivning, säger Fredrik Öjefors, blivande butikschef i Värmdöbutiken.

- När möjligheten till en etablering i Mölnviks handelsområde kom så tvekade vi aldrig, säger Mats Nordqvist, regionchef Stockholm på Ahlsell.

- Värmdö är en av Sveriges snabbast växande kommuner och vi ser att vi kan hjälpa våra kunder med vår närvaro i området. Det är en intressant marknad, fortsätter Mats.

Den nya butikens adress är Orionsväg 1, 13444 Gustavsberg.

För ytterligare information kontakta: Mats Nordqvist, regionchef Stockholm, 08-680 62 90, mats.nordqvist@ahlsell.se

Ahlsell AB (publ), noterat vid Nasdaq Stockholm, är den ledande distributören i Norden av Ahlsell Sverige är den ledande distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Företagets kundlöfte ”Ahlsell gör det enklare att vara proffs” uppfylls genom ett unikt erbjudande som omfattar över en miljon artiklar och lösningar.
Ahlsell Sverige, med drygt 3 000 medarbetare, över 100 butiker och ett centrallager i Hallsberg, är ett affärsområde inom Ahlsell-koncernen som är noterad på Nasdaq Stockholm.