2017-07-06

Ahlsell och tar in sprinkler som nytt segment

Ahlsell erbjuder redan idag marknadens bredaste sortiment. Nu breddar Ahlsell sin produktportfölj ytterligare genom att addera ett sprinklersortiment och tillhörande spetskompetens inom området.

Ahlsell kommer från och med september månad att lagerhålla ett brett sortiment av sprinklerprodukter, rillade och aducerade rör och rördelar på sitt centrallager. I Stockholm kommer butiken i Häggvik breddas med ett väl anpassat sortiment.

Peter Antonsson har utsetts till segmentschef inom det nya området. Peter som är tidigare ägare till Tärnsjö rörsmide har många års erfarenheter och gedigna kunskaper inom sprinklersegmentet. Hans uppdrag är nu att utveckla Ahlsells erbjudande ytterligare.

”Våra kunder har länge efterfrågat lösningar inom sprinklersegmentet, vi än nu glada över att meddela att vi adderat kompetens, produkter och lösningar inom detta växande område.”, säger Claes Seldeby VD för Ahlsell Sverige.

För ytterligare information kontakta: Jonny Kohlström, marknadschef VS, Ahlsell Sverige AB tel: 073-325 47 93, e-post: jonny.kohlstrom@ahlsell.se

Ahlsell AB (publ), noterat vid Nasdaq Stockholm, är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Vårt unika erbjudande omfattar över en miljon produkter och lösningar. Vi omsätter cirka 26 miljarder SEK och 97 procent av intäkterna kommer från våra tre huvudmarknader Sverige, Norge och Finland. Med cirka 5 000 medarbetare, över 200 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.