Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Fokus på inkludering och mångfald

2020-12-23

Vi på Ahlsell har i år startat ett strategiskt inkluderings- och mångfaldsarbete. Uppdraget kommer från den svenska ledningen och ytterst Claes Seldeby.

Deltagarna har under året jobbat med att skapa en plattform för vårt arbete mot större inkludering och mångfald. Detta för att ge vår organisation en ökad förståelse om hur och varför detta påverkar vår konkurrenskraft, ökar kundnöjdheten och i slutändan bidrar till stärkt lönsamhet.

Mångfaldsarbete är alltid aktuellt

Mångfald av olikheter gör att man utifrån sin bakgrund (etnicitet, ålder, kön, namn, religion, sexuell läggning, bostadsort, lärosäte, klass och funktionalitet), och kompetens (erfarenhet, begåvning, personlighet och motivation) tänker på olika sätt i en grupp och utför arbetsuppgifter på olika och nya sätt. Sammantaget innebär det att innovationstakten ökar på företaget och därmed förbättrar affären och lönsamheten.
 
Varför detta initiativ och varför just nu?
 
– Syftet med arbetet är att utveckla Ahlsells marknadsledande position. Eftersom vi menar att resultatet på sista raden påverkas i positiv riktning av grupper med personer med olika perspektiv är detta arbete alltid aktuellt. Perspektiven kan variera beroende av ålder, kön, etnicitet med mera, berättar Claes Seldeby.

Engagemanget har varit stort bland deltagarna under året. I början av december presenterade gruppen sitt förslag till affärsmålet för 2021 kring inkludering och mångfald för den svenska ledningen. Vi återkommer med rapportering av det.

Ahlsell verkar i en mansdominerad bransch och vi är medvetna om det faktum är att könsfördelningen hos oss är 76 % män och 24 % kvinnor. Vi har med andra ord lite utmaningar och något att jobba med, men vi är också övertygade om att vi är på rätt spår. Antalet kvinnliga ledare i Ahlsell Sverige AB har ökat med 163% de senaste fyra åren till att nu vara 79 st.
 
Som en del av en bransch som bygger vårt samhälle, driver vi utvecklingen tillsammans med dig som är proffs och tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Om vi breddar perspektiven i vårt arbete, menar vi att fler känner sig hemma i det samhälle vi hjälper till att bygga. 
 
 

Se lediga jobb och läs mer om Ahlsell som arbetsgivare

Hållbarhet

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript