Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Därför väljer Avesta Elservice Ahlsell

2019-10-09

Tillgänglighet, service, pris, utbud och de personliga relationerna. Det är många goda anledningar som får enmansföretaget Avesta Elservice att välja Ahlsell – för hela slanten.

Avesta Elservice är ett dotterbolag till Avesta Byggservice, och har funnits i två år. Man jobbar huvudsakligen med nyproducerade villor och geografiskt sett rör man sig över ett område som är ganska brett. Den senaste tiden har företagets enda medarbetare, Fredrik Rosenblom, jobbat på projekt som sträcker sig från Norrtälje ända upp till Orsa.

- Så är det när man är ny på marknaden. Men ju fler som börjar känna till oss, desto fler uppdrag blir det på hemmaplan, säger han.

Alltid en Ahlsellbutik i närheten

Avesta Elservice handlar numera allt sitt material på Ahlsell och oftast är det butiken i Avesta som gäller. Att Fredrik jobbar på flera orter gör dock att han uppskattar att alltid ha en Ahlsellbutik i närheten. Tillgängligheten är viktig och Fredrik tycker att det är skönt att känna till utbudet och varorna, oavsett var i vårt avlånga land han befinner sig. Priset är förstås också en viktig parameter där han menar att Ahlsell för det mesta ligger bra till.

- Det är klart att priset spelar roll, som företagare måste man ju gå runt. Men Ahlsell ligger generellt sett på en bra nivå. Och skulle de inte göra det så är det någonting som vi kan prata om, säger Fredrik Rosenblom.

Kompetens och personliga relationer

Men allra viktigast för Fredriks val av leverantör är den kompetens som finns i butiken liksom de personliga relationerna som gör det kul att åka till Ahlsell. Någonting som bekräftas av Ulf Löfgren, försäljningschef på Ahlsell i Avesta.

- Vi lägger väldigt stort fokus på att kunderna ska trivas hos oss. De ska bli väl omhändertagna. Det är också viktigt med en hög kompetens hos personalen, och det har vi verkligen. Jag har fantastiskt duktiga medarbetare.

Att vara noggrann och snabb när det gäller beställningar är också ett vinnande koncept liksom att ta hänsyn till vad kunderna efterfrågar i sortimentet.

Fredrik Rosenblom har ibland upplevt att det blivit strul med beställningarna när han använt sig av andra leverantörer. Att det tagit lång tid för varorna att komma, eller att det rentav varit fel varor som dykt upp.

- Jag säger inte att Ahlsell är helt perfekta, det är väl ingen, men det blir i princip alltid rätt när jag lägger en beställning, Och varorna finns alltid i butiken dagen efter, avslutar Fredrik Rosenblom.

EL

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript