Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Vanliga frågor handla i webbutik

Jag har frågor om en produkt som finns i webbutiken, vem kontaktar jag?

Kontakta din lokala säljare. Namn och telefonnummer återfinns i webbutiken på första sidan (högst upp till vänster) eller använd formuläret som finns här.

Det står "normalt i centrallager" på en produkt, vad betyder det?

Det betyder att det är en artikel som normalt finns på vårt centrallager. Som inloggad användare ser du aktuellt lagersaldo.

Du kan även om du inte är inloggad se aktuellt lagersaldo i våra butiker.

Hur kan jag se vad som finns i lager i specifik butik?

På Artikelsidan kan du välja butik för att se lagersaldo på en artikel. Du kan även lägga dina artiklar i varukorgen/beställningslistan och sedan välja en butik för att se om dina artiklar finns där. Du kan dock inte sända in din order till en viss butik, alla artiklar skickas från vårt centrallager.

 

Hur kan jag se om önskad vara finns att hämta i butiken?

Du kan se lagersaldo på produkter i vår webbutik. Som inloggad kan du även se aktuellt lagersaldo på vårt centrallager.

Det står ”det finns oklarheter med mitt kundnummer när jag försöker lägga en beställning”, vem kontaktar jag?

Kontakta din säljare som finns under Mina sidor>Min kontaktperson.

Går det att flytta Mina listor mellan kundnummer?

Nej det går inte att flytta Mina listor mellan kundnummer. Ett tips om det är många artiklar på listan är att spara ner den som en Excel-fil. Logga sedan in på det andra kundnumret och använd funktionen Beställa via Excel som finns under Mina sidor.

Jag behöver hjälp med att byta e-postadress på mitt användarkonto?

E-postadressen ändrar du under Mina sidor> Mitt användarkonto. 

Hur ser jag min orderhistorik?

Du hittar dina order under Mina sidor>Orderinformation och fakturor.

Kan man ha flera användare på samma kundnummer?

Ja, det går att registrera flera användare på samma kundnummer. Varje användare måste ha en egen inloggning.

Du kan kontakta din kundadministratör eller fylla i ansökan här

Kan jag ladda ner avtal?

Avtal hämtas under Mina sidor>Beställ avtal. Finns inte alternativet Beställ avtal kontakta din säljare som du hittar under Mina sidor>Min kontaktperson.

 

Jag kan inte se priser?

Du måste vara inloggad för att se priser. 

Kontrollera dina inställningar under Mina sidor - Mitt användarkonto. Är alternativen ”Visa bruttopris” och Visa avtalspris i bockade? Det kan även vara så att du inte har behörighet att se priser, kontrollera med din chef eller med din kontaktperson som du hittar under Mina sidor - Min kontaktperson.

Jag vill ändra mitt användarnamn?

Användarnamn går inte att ändra. Användarnamnet har ingen annan funktion än just ett användarnamn. Fungerar även om du bytt e-postadress. E-postadress kan du ändra under Mina sidor> Mitt användarkonto. Vill du ändå byta användarnamn behöver vi skapa ett nytt användarkonto. Det kan du ansöka om här eller om du hör av dig till ”Min kontaktperson” som du hittar under Mina sidor.

Jag vill ta bort en webanvändare på vårt kundnummer?

Kontakta din säljare som du finner under Mina sidor>Min kontaktperson eller kontakta din egen kundadministratör. 

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript