Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Säg hej till Karin Krüger, vår nya divisionschef VS & Kyl

2022-06-02

Träffa Karin Krüger som är Ahlsells divisonschef inom VS & Kyl. Hon delar med sig av sina tankar kring marknaden och hur vi på Ahlsell jobbar för att vi tillsammans ska kunna parera osäkerheten i vår omvärld.

Den 1 september 2021 började Karin Krüger som ny divisionschef inom VS & Kyl här på Ahlsell. Under det gångna månaderna har hon fokuserat på att lära känna sin organisation, träffa leverantörer och vara delaktig i det som händer ute i verksamheten. Karin kommer närmast från företaget Elfa Distrelec där hon axlade rollen som vd för de nordiska bolagen.

– Det var mycket som lockade med Ahlsell, men kanske främst alla engagerade människor och att det är ett modernt företag med ett modernt tänk, inte minst kring hållbarhet, mångfald och inkludering. Vi har en stark och spännande position på marknaden med stora möjligheter att bidra till samhällsbyggandet.

Partnerskap och samarbete är extra betydelsefullt just nu

Karin lyfter fram vår strävan att vara en relevant partner. En partner som har VS-produkterna, specialistkompetensen och en välfylld tjänsteportfölj, men också allt annat varje VS-installatör behöver i sin vardag. Målsättningen är att erbjuda en helhet som är skräddarsydd utifrån dina unika behov som kund.

– Vår största och absolut viktigaste kundkategori är små och medelstora installatörer. Dessa möter vi digitalt i vår webbutik eller fysiskt i någon av landets över 100 Ahlsellbutiker. Våra inne- och utesäljare är också en värdefull kontaktyta som betyder mycket i relationen med våra kunder.

Just partnerskap och ett nära samarbete mellan Ahlsell och bolagets leverantörer och kunder är extra betydelsefullt när ett oroligt omvärldsläge påverkar allas vår vardag. Det är en på många sätt utmanande tid där tillgången på vissa produkter är begränsad och prisuppgångar på råvaror, energi och bränsle påverkar pris till kund.

– Vi vet att många av våra kunder behöver parera sin vardag på grund av priser och utmaningar kopplade till material och leveranser. Från Ahlsells sida har vi största fokus på att prioritera våra resurser och det sätt vi arbetar på. Vi strävar efter att ha en nära dialog med såväl kund som leverantör för att planera och säkerställa material i hela kedjan.

Osäkra tider driver upp innovationstakten

Om man ska se någonting positivt med det som händer i vår omvärld så öppnar situationen upp för utveckling, förändring och innovation. Karin menar att det kommer driva på utvecklingen av innovativa produkter som hjälper oss att spara och energieffektivisera.

– Jag tror att vi kommer att se nya prioriteringar inom byggandet där nya, smarta produkter kommer att bli allt viktigare. Osäkra tider gör att innovationer tenderar att drivas upp samt att investeringar i energieffektivisering blir ännu mer tilltalande. Här kommer vi på Ahlsell att fortsätta utveckla vårt sortiment i takt med att efterfrågan ökar.

På Ahlsell strävar vi efter att vara en hållbar partner och arbetar kontinuerligt för att förbättra klimatavtrycket. Här är exempelvis frakterna till och från Ahlsell centrala där produktbredden möjliggör en effektivare och mer hållbar logistik för kunderna.

– På produktsidan vill vi erbjuda våra kunder vad vi kallar hållbart valbart, vilket innebär att det ska vara enkelt att välja ett hållbart alternativ. Det är vår ambition ut mot våra kunder och nästa steg på vår hållbarhetsresa tillsammans.

VS

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript