Jag har frågor om min leverans från Ahlsell. Var vänder jag mig då?
Kontakta din lokala säljare, så får du hjälp med ditt ärende. Kontaktuppgifter hittar du under Mina sidor (kräver inloggning).
När får jag de varor jag beställer från Ahlsell?
Vid beställning före kl 16:00 i butik (18:00 i webbutiken) så får du din order levererad före lunch dagen därpå.
Jag har frågor om en produkt som finns i webbutiken, vem kontaktar jag?
Kontakta din lokala säljare. Namn och telefonnummer återfinns i webbutiken på första sidan (högst upp till vänster) eller använd formuläret som finns här.
Jag har inte fått min webborder, hur gör jag?
Kontakta din lokala säljare. Namn och telefonnummer återfinns i webbutiken på första sidan (högst upp till vänster) eller skicka e-post genom att använda formuläret här.
Hur får jag kontakt med en säljare för ett specifikt varumärke?
Ring vår huvudväxel så ser vi till att du får kontakt med rätt person. Telefon 08-685 70 00.
Vissa av Ahlsells produkter är märkta med ett "e". Vad står symbolen för?
Ahlsells märkning "Energieffektiv" sätts på produkter och system som har minst 20 procent lägre energiförbrukning. Syftet med Ahlsells märkning är att det ska vara enkelt att välja bra produkter ur energisynpunkt. Läs mer om energieffektiv.
BankID
Din trygghet är viktig för oss – därför arbetar vi ständigt med att utveckla säkerheten på ahlsell.se. Från och med den 10 mars 2020 kommer du att behöva legitimera dig med BankID om du väljer att registrera din leveransadress manuellt i vår webbutik. På så vis försäkrar vi oss om att alla beställningar du gör hamnar rätt.
Ta del av våra tips- och supportfilmer!
Är du kund hos Ahlsell och använder ahlsell.se? Här kan du ta del av videos med tips och support hur webbutiken fungerar, hur du lägger en order eller beställa via excel. Kort sagt allt du alltid velat veta men inte vågat fråga om.