Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Vanliga frågor webbutiken

Hur blir man kund hos Ahlsell?

Som företagare fyller du i en kontoansökan som du hittar här.

Jag har frågor om min leverans från Ahlsell. Var vänder jag mig då?

Kontakta din lokala säljare, så får du hjälp med ditt ärende. Kontaktuppgifter hittar du under Mina sidor (kräver inloggning).

När får jag de varor jag beställer från Ahlsell?

Vid beställning före kl 16:00 i butik (18:00 i webbutiken) så får du din order levererad före lunch dagen därpå.

Jag har frågor om en produkt som finns i webbutiken, vem kontaktar jag?

Kontakta din lokala säljare. Namn och telefonnummer återfinns i webbutiken på första sidan (högst upp till vänster) eller använd formuläret som finns här.

Jag har inte fått min webborder, hur gör jag?

Kontakta din lokala säljare. Namn och telefonnummer återfinns i webbutiken på första sidan (högst upp till vänster) eller skicka e-post genom att använda formuläret här.

Jag vill handla i Ahlsells webbutik, hur gör jag?

Om du har kundnummer hos oss så fyller du enklast i ansökan här eller så kontaktar din säljare.

Hur får jag kontakt med en säljare för ett specifikt varumärke?

Ring vår huvudväxel så ser vi till att du får kontakt med rätt person. Telefon 08-685 70 00.

BankID

Din trygghet är viktig för oss – därför arbetar vi ständigt med att utveckla säkerheten på ahlsell.se. Från och med den 10 mars 2020 kommer du att behöva legitimera dig med BankID om du väljer att registrera din leveransadress manuellt i vår webbutik. På så vis försäkrar vi oss om att alla beställningar du gör hamnar rätt.

Ta del av våra tips- och supportfilmer!

Är du kund hos Ahlsell och använder ahlsell.se? Här kan du ta del av videos med tips och support hur webbutiken fungerar, hur du lägger en order eller beställa via excel. Kort sagt allt du alltid velat veta men inte vågat fråga om.

Klicka här för att komma till våra tips- och supportfilmer!

Det står normalt i lager på en produkt, vad betyder det?

Normalt i lager betyder att det är en artikel som normalt finns på lager.

Det står ”det finns oklarheter med mitt kundnummer när jag försöker lägga en beställning”, vem kontaktar jag?

Kontakta din säljare som finns under Mina sidor>Min kontaktperson.

Fel pris på faktura?

Kontakta din säljare på Ahlsell. Som inloggad användare på vår hemsida hittar du din kontaktperson under Mina sidor>Min kontaktperson. Alternativ fyll i formuläret här

Felfakturerad/okänd referens/fel uppgifter?

Kontakta din säljare på Ahlsell. Som inloggad användare på vår hemsida hittar du din kontaktperson under Mina sidor>Min kontaktperson. Alternativ fyll i formuläret här

Går det att flytta listor mellan kundnummer?

Nej det går inte att flytta listor mellan kundnummer. Ett tips om det är många artiklar på listan är att spara ner den som en Excel fil. Logga sedan in på det andra kundnumret och använd funktionen Beställa via Excel som finns under Mina sidor.

Har jag ett webbkonto?

Här kan du skicka in frågor gällande webbkonto.

Jag behöver hjälp med att byta e-postadress på mitt användarkonto?

E-postadressen ändrar du under Mina sidor> Mitt användarkonto. Behöver du hjälp kontakta oss här:

Hur ändrar jag leveransadress?

Om det gäller din permanenta leveransadress, kontakta din säljare som du hittar under Mina sidor>Min kontaktperson.

Leveransadress vid beställning väljer och ändrar du under ”steg 2” på kassasidan.

Hur kan jag se vad som finns i lager i specifik butik?

På Artikelsidan kan du välja butik för att se lagersaldo på en artikel. Du kan även lägga dina artiklar i varukorgen/beställningslistan och sedan välja en butik för att se om dina varor finns där. Du kan dock inte sända in din order till en viss butik, allt material skickas från vårt centrallager.

 

Hur får jag kontakt med en säljare för ett specifikt varumärke?

Ring vår huvudväxel så ser vi till att du får kontakt med rätt person. Telefon 08-685 70 00.

Hur kan jag se vad som finns i lager i specifik butik?

På Artikelsidan kan du välja butik för att se lagersaldo på en artikel. Du kan även lägga dina artiklar i varukorgen/beställningslistan och sedan välja en butik för att se om dina varor finns där. Du kan dock inte sända in din order till en viss butik, allt material skickas från vårt centrallager.

 

Hur man gör för att få inloggning till er webbutik?

Du kan ansöka om inloggning till vår webbutik genom fylla i formuläret här:

Hur ser jag min orderhistorik?

Du hittar dina order under Mina sidor>Orderinformation och fakturor.

Jag behöver öka min kreditlimit?

Kontakta din säljare på Ahlsell. Som inloggad användare på vår hemsida hittar du din kontaktperson under Mina sidor>Min kontaktperson. Alternativ fyll i formuläret här

Jag får inget mejl när jag klickat på ”Glömt lösenord”?

Vanligast är att man anger fel användarnamn eller om du bytt e-postadress. Fyll i formuläret som finns här så hjälper vi dig.

Jag har ansökt om webbkonto men får inget svar?

Vi anser att säkerheten är viktig, varje ansökan sköts manuellt utav säljare. Ibland kan det ta lite längre tid. Skriv in dina uppgifter och ärende här och skicka in så hjälper vi dig.

Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald och har ingen faktura att kvitta den mot, hur gör jag?

Kontakta vår Kundreskontra på tfn 08- 685 70 50 så får du hjälp med detta.

Jag har fått en faktura, jag har inte handlat detta?

Kontakta din säljare på Ahlsell. Som inloggad användare på vår hemsida hittar du din kontaktperson under Mina sidor>Min kontaktperson. Alternativ fyll i formuläret här

Kontakta kundreskontran kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50 så får du hjälp.

Kan man ha flera användare på samma kundnummer?

Ja man kan ha flera användare på samma kundnummer. Vi ser hellre att alla har sina egna inloggningar istället för en gemensam inloggning på företaget.

Kan man få elektroniska fakturor från Ahlsell?

Ja, vi hanterar olika format för elektronisk fakturering. Se information under fliken Handla hos oss/Fakturering. 

Jag har frågor angående en påminnelse/kontoutdrag?

Kontakta kundreskontran kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50 så får du hjälp.

Om jag gör en beställning på webben, hur får jag reda på när den kommer fram till mig?

Leveransdatum ser du på kassasidan. Samt att när du sänt in din order får du ett ordererkännande skickat till din mejladress där leveransdatum anges.

Jag har frågor angående en räntefaktura?

Kontakta kundreskontran kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50 så får du hjälp.

Vart vänder jag mig med fakturafrågor?

Kontakta vår Kundreskontra på tfn 08-685 70 50 så får du hjälp.

Kan jag ladda ner prislistor?

Prislistor finns under Mina sidor> Priser & villkor för inloggade användare.

Jag har gjort en retur, när får jag min kredit?

Kredit skickas så fort returen har blivit behandlad. Kontakta din säljare på Ahlsell för att få statusen på din retur. Som inloggad användare på vår hemsida hittar du din kontaktperson under Mina sidor>Min kontaktperson. Alternativ fyll i formuläret här.

Var kan jag se mina fakturor?

Fakturor finns under Mina sidor>Orderinformation och fakturor. Välj Faktura i scrollisten. För att se fakturor krävs en extra behörighet. Mer info finns på sidan Orderinformation och fakturor.

Jag kan inte se priser?

Kontrollera dina inställningar under Mina sidor>Mitt användarkonto. Är alternativen ”Visa bruttopris” och Visa avtalspris i bockade? Det kan även vara så att du inte har behörighet att se priser, kontrollera med din chef eller med din kontaktperson som du hittar under Mina sidor>Min kontaktperson.

Jag kan inte skapa ett lösenord aktiveringslänken har upphört?

Använd funktionen ”Glömt lösenord” som finns här: 

Jag kan inte skapa nytt lösenord?

Vanligast är att man anger fel användarnamn. Användarnamnet är angivet i mejlet ”Glömt lösenord”. Ett tips är att skriva in användarnamnet manuellt och inte kopiera och klistra in användarnamnet. Om det inte hjälper kontakta oss här så hjälper vi till.

Jag önskar en fakturakopia?

Som inloggad användare på vår hemsida kan du söka och ta ut dina fakturor som en pdf. Du hittar fakturor under Mina sidor>Orderinformation och fakturor. Annars kan du alltid kontakta kundreskontran kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50 så får du hjälp.

Kan jag ladda ner avtal?

Avtal hämtas under Mina sidor>Beställ avtal. Finns inte alternativet Beställ avtal kontakta din säljare som du hittar under Mina sidor>Min kontaktperson eller mejla till internetbutiken@ahlsell.se

 

Jag vill ändra fakturering/leveransadress?

Kontakta kundreskontran kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50 så får du hjälp.

Jag vill ändra leveransadress och får upp att jag måste signera med Bankid?

När du använder en adress som du anger manuellt eller använder en adress som ligger under Egna adresser måste du alltid signera med BankId. Mer information om BankId finns här. Om det är en adress som du använder ofta kan Ahlsell säljare registrera adressen som en alternativadress, då behöver du inte signera med BankId. Du hittar din säljare under Mina sidor>Min kontaktperson.

 

Jag vill ändra mitt användarnamn?

Användarnamn går inte att ändra. Användarnamnet har ingen annan funktion än just ett användarnamn. Fungerar även om du bytt e-postadress. E-postadress kan du ändra under Mina sidor> Mitt användarkonto. Vill du ändå byta användarnamn behöver vi skapa ett nytt användarkonto. Det kan du ansöka om här eller om du hör av dig till ”Min kontaktperson” som du hittar under Mina sidor.

Jag vill få e-faktura/EDI faktura ?

Du kan göra en anmälan om e-faktura/EDI faktura här eller kontakta Ahlsell Ebizz. ebizz@ahlsell.se telefon 08-685 69 25.

Jag vill få faktura via e-post. Jag vill ändra min e-postadress för fakturor?

Anmälan, ändring gällande e-postfaktura kan du göra här eller kontakta kundreskontra kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50.

Jag vill kvitta debetfaktura mot kreditfaktura ?

Kontakta kundreskontran kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50 så får du hjälp.

Jag vill ta bort en webanvändare på vårt kundnummer?

Kontakta din säljare som du finner under Mina sidor>Min kontaktperson.

Jag vill veta om min faktura är betald/obetald?

Som inloggad användare på vår hemsida kan du söka och se status på dina fakturor under Mina sidor>Orderinformation och fakturor. Annars kan du alltid kontakta kundreskontran kundreskontran@ahlsell.se telefon 08-685 70 50.

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript