Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Effektiv och bekväm e-handel med EDI

Välkommen till en värld av effektiv e-handel med EDI (Electronic Data Interchange). Med vår EDI-lösning kan du automatisera hela inköpscykeln, från order till fakturering, vilket minskar fel och ökar effektiviteten. Vår skalbara och anpassningsbara plattform passar företag i alla storlekar och branscher, och den är enkel att integrera med dina befintliga system. Upptäck fördelarna med vår EDI-lösning och stärk din verksamhet i den snabbt föränderliga e-handelsvärlden.

Fördelar med EDI

EDI innebär att den information som ska överföras – exempelvis en faktura eller en orderbekräftelse – skickas i ett strukturerat elektroniskt format. För att EDI ska fungera måste formatet vara kompatibelt med och kunna läsas av bägge parternas IT-system. Såväl avsändarens som mottagarens. EDI kan beskrivas som en typ av standardiserad systemintegration som dels förenar två för varandra externa parter, dels integrerar interna datasystem. Läs också: Automatisera e-handel Fördelar med att använda EDI Elektronisk överföring av information är fördelaktigt på flera sätt: Papperslös kommunikation är bättre för miljön. Det är mer kostnadseffektivt. Det underlättar vid import- och exporthandel. EDI minskar risken för felhantering. Det förbättrar servicen gentemot kunder och/eller leverantörer.

Order

Med vårt EDI-system kan du skapa och skicka order elektroniskt med precision och snabbhet. Automatisera orderhanteringen, minska fel och förkorta ledtider. Detta säkerställer att dina beställningar går smidigt och effektivt genom hela processen.

 

 

Orderbekräftelse

Få omedelbara elektroniska orderbekräftelser med vår EDI-lösning. Du kan vara säker på att dina order har tagits emot och är korrekt. Detta minimerar risken för missförstånd och ger dig trygghet i din inköpsprocess.

 

 

 

Leveransavisering

Med EDI kan du följa dina leveranser i realtid. Vår lösning ger dig möjlighet att automatiskt motta leveransaviseringar och spåra dina produkter från sändaren till mottagaren. Detta ger dig fullständig insyn och kontroll över din leveranskedja.

 

 

Faktura

EDI förenklar fakturering genom att automatisera processen. Du kan enkelt generera och skicka fakturor elektroniskt, vilket minskar risken för faktureringsfel och förbättrar betalningsprocessen. Detta sparar tid och resurser samtidigt som det förbättrar din ekonomiska effektivitet.

Skaffa EDI idag!

Fyll i dina kontaktuppgifter enligt nedan och eventuella frågor, så återkopplar vi till dig så fort som möjligt.


 

 

Flexibel Integration

Här kan du se exempel på vilka system Ahlsell är integrerade emot idag för att ta emot och/eller skicka elektroniska meddelanden.


 

 

Några av våra samarbetspartners

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript