Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Badrumsutställning ökar intresset för a-collection

2019-06-13

När kunderna får möjlighet att ”titta och klämma” på produkterna i verkligheten ökar chansen att de ska våga satsa också på mer okända varumärken. I Jonssons Rör/Radiator VVS i Tibro har tillsammans med Ahlsell byggt en badrumsutställning med produkter som tydligt ger kunderna en skjuts i rätt riktning.

I Jonssons Rör i Tibro har en lång historia att se tillbaka på. År 2008 blev man uppköpta av Radiator VVS och nu har I Jonssons Rör/Radiator VVS två filialer, förutom den i Tibro också en i Hjo. Idag har man runt femton anställda och jobbar både mot privatpersoner och mindre entreprenader.

Duschkabiner, handdukshållare och badrumsskåp från a-collection

I höstas började man i Tibro-butiken bygga upp den badrumsutställning som stod klar i januari i år. På en relativt kompakt yta visas här produkter som kan behövas i alla badrum, från duschkabiner och handdukshållare till spegelskåp och kommoder. Allt från Ahlsells egna varumärke a-collection.

– Vi har insett att det är svårt att få kunderna att välja varumärken som inte är så kända, trots att priserna mycket väl matchar och ibland också är betydligt mycket lägre än de kända märken som säljs på nätet eller på byggvaruhusen. Kunderna vågar helt enkelt inte chansa på något de inte känner igen, säger Erik Berling som är filialchef i Tibro.

Trygghet för kunderna

Det var för att råda bot på detta som man bestämde sig för att ta in ett antal produkter som kunderna kunde komma och titta och känna på själva, i butiken. Och det har gett resultat, säger Erik Berling.

– Vi har fått en bra respons både från privatkunder och inom entreprenad. Vi ska till exempel precis påbörja ett projekt där vi är med och renoverar 40 lägenheter, och då kommer produkterna från a-collection att användas. Det märks att kunderna känner sig tryggare när de har fått möjlighet att se produkterna.

Utbildning har ökat servicen mot kund

Ahlsell har bistått med utbildning av medarbetarna, visat på vilka bästsäljare som finns och vad som kanske brukar väcka frågor och funderingar.

– Det har varit jättebra och gjort att vi har kunnat öka servicen mot kund ännu mer. Det funkade också väldigt smidigt under själva uppbyggnaden av utställningen. Leveranserna kom när de skulle och det finns, som alltid hos Ahlsell, en stor vilja att förebygga problem och hjälpa till så mycket det bara går om något ändå skulle krångla, säger Erik Berling.

VS Fastighet

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript

Meddelande från Ahlsell

Cookies är inaktiverat. För att sajten ska fungera korrekt måste webbläsaren tillåta cookies.