Turneringen syftar till att engagera medarbetare och affärspartners i olika former av fysiska aktiviteter.
- Just padel är en utmärkt form av inkluderande och hållbart nätverkande, säger Ahlsells Head of Sponsorship Daniel Dahl.
Deltagarna har fått bidra med en anmälningsavgift på 400 kronor, och tillsammans med dem har Ahlsell lyckats samla ihop imponerande 500 000 kronor som skänks till Barncancerfonden.
Emma Wiklund, Partneransvarig på Barncancerfonden, var på plats vid padelturneringens final och fick ceremoniöst motta en stor check med hela summan på scenen.
- Vi är mycket glada över vårt mångåriga samarbete med Ahlsell Sverige, och är oerhört tacksamma över engagemanget i samband med Ahlsell Padel Tour. Förutom de fantastiska 500 000 kronor som vi mottagit är det också väldigt positivt och inspirerande att se aktiveringar som främjar hälsosam rörelse. Barncancer är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1–14 år och vi behöver investera än mer i forskning för att alla barn som drabbas ska kunna överleva och leva. Stort tack till Ahlsell med kunder. Ert bidrag är livsviktigt, säger Emma Viklund
TM Kontor & Reklam, BDX Företagen AB och Atria Sweden blev finalens vinnare.
Ahlsell vill också passa på att tacka våra fantastiska partners som möjliggjorde denna turnering. Blåkläder, Båstadgruppen AB, ELKO AB, Ejendals, LEDVANCE, Milwaukee Tool, Nexans, Pipelife Sverige AB och Xylem för eran grymma support.
Tillsammans med våra upplevelsepartners The Norr Company, Möller Bil Göteborg, Bilia, Café Bar Sverige AB och Babolat har ni alla bidragit till kundupplevelsen som enligt kundundersökningen från Netigate gett hela 76 av 100 i nöjdhet hos deltagarna.