2017-11-15

Ahlsell öppnar ny butik i expansiva Partille

Just nu pågår byggnationen av Ahlsells nya butik i Partille öster om Göteborg. Butiken blir Ahlsells 102:e butik i Sverige och öppningsdatumet är satt till den 27 november i år.

Ahlsells butiksnät för professionella yrkeskunder fortsätter att växa och i dag har företaget över 200 butiker i Norden. Den nybyggda butiken i Partille kommer att omfatta cirka 1 300 kvadratmeter och blir Ahlsells 102:e butik i Sverige.

– Partille med omnejd är ett högintressant område, säger butikschef Mikael Andreasson som kommer att arbeta i butiken tillsammans med sex medarbetare. Kommunen är inne i ett expansivt skede och det känns bra att Ahlsell nu kommer att underlätta vardagen för de kunder som är verksamma i området.

Den nybyggda butiken utformas enligt Ahlsells uppskattade butikskoncept med tydlig skyltning och exponering av varorna. Butiken får ett brett utbud inom El, VVS, Bygg, och Personligt skydd.

– Vår målsättning är att butiken blir en naturlig samlingsplats för våra kunder. Vi kommer bland annat att servera frukost mellan 7-10 på morgonen och vår cafédel är en utmärkt plats att starta dagen på tillsammans med medarbetare och branschkollegor, avslutar Mikael Andreasson.

Den nya butikens adress är Järnringen 4, 433 30 Partille

Magnus Häggström, Försäljningschef Butik Region Väst, 031-834 816, magnus.haggstrom@ahlsell.se

Ahlsell Sverige är den ledande distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Företagets kundlöfte ”Ahlsell gör det enklare att vara proffs” uppfylls genom ett unikt erbjudande som omfattar över en miljon artiklar och lösningar. Ahlsell Sverige, med drygt 3 000 medarbetare, över 100 butiker och ett centrallager i Hallsberg, är ett affärsområde inom Ahlsell-koncernen som är noterad på Nasdaq Stockholm.